onsdag, april 23, 2008

Et godt citat

Jeg synes rigtigt godt om C.S. Lewis, både Narnia bøgerne og de andre typer bøger han har skrevet.
I dag faldt jeg over et citat om det at holde af andre menesker omkring sig, som jeg synes er rigtig tankevækkende. (Oversat til dansk)
"Spild ikke tiden på at bekymre dig om, hvorvidt du "elsker" din næste; opfør dig som om du gjorde. Lige så snart du gør det, opdager vi en stor hemmelighed. Når man handler som om man elsker nogen, vil man snart komme til det. Hvis man foruretter et menneske, man ikke bryder sig om, vil man hurtigt opdage, at man bryder sig mindre og mindre om vedkommende. Gør man noget godt mod en, vil man opdage at ens antipati bliver mindre.
(Fra bogen: Det er kristendom, af C.S Lewis.)

Jeg kan godt sætte mig ind i tanken, om at vores handlinger er med til at forme vores holdninger.
Anders

Ingen kommentarer: